12.04.2024

Yli 65-vuotiaille suunnattu toimintakykyyn ja tasapainoon keskittyvä Kunnon Mummola -tapahtuma saapuu Ivaloon. Tapahtuma järjestetään maanantaina 6.5.2024 klo 10:00-13:00 vanhan lukion liikuntasalissa, Rantatie 10, 99800 Ivalo.

Kunnon Mummolaan ovat tervetulleita kaikki yli 65-vuotiaat – niin mummot kuin papatkin!

Kunnon Mummolassa tarjotaan mahdollisuus osallistua tasapainoa arvioiviin testeihin. Testit ovat nopeita, helppoja ja ennen kaikkea turvallisia. Testeissä ei tarvitse hikoilla eikä hengästyä, voit siis tulla paikalle tavallisissa vaatteissa. Testien lisäksi Kunnon Mummolassa on mahdollisuus mittauttaa kehonkoostumus. Mittaus tehdään avojaloin, joten jaloissa kannattaa olla helposti riisuttavat sukat.

Tilaisuudessa on mahdollista tavata Inarin kunnan liikuntatoimen henkilökuntaa. He ovat kertomassa liikuntatarjonnasta sekä tekemässä terveyskuntotestauksia. Mukana tapahtumassa ovat myös Lapin Muistiyhdistys ry sekä Lapin Sydänpiiri ry. Lapin Muistiyhdistys tuo mukanaan tärkeitä aivoterveysasioita ja Lapin Sydänpiiri on antamassa tietoa sekä neuvontaa valtimoterveydestä ja sydänterveellisistä elämäntavoista. Lapin Sydänpiirin pisteellä on myös mahdollisuus mittauttaa verenpaine.

Tapahtuman toteutuksesta vastaavat alueellinen liikuntajärjestö Lapin Liikunta ry sekä Inarin kunta. Tapahtuma on maksuton sekä tarjolla kahvit – tervetuloa mukaan!

Mummolasta Mummolaan

Kunnon Mummola -tapahtuman jälkeen Mummola-menot jatkuvat Koulu- ja kulttuurikeskus Kaarteessa, jossa järjestämme yhteistyössä Kulttuuritoimen kanssa maksuttoman elokuvanäytöksen elokuvalle Mummola. Tia Kouvon purevan humoristinen, elämänmakuinen elokuvadebyytti on tragikoominen tutkielma perhedynamiikasta, yksinäisyydestä ja yhdessäolosta — kuinka yritämme löytää yhteyden, mutta emme aina onnistu siinä. Elokuva alkaa kello 13.15.

Huom! Vapaa-aikatoimi järjestää Inarista kyydityksen tapahtumaan, jos osallistujia on yli kymmenen. Ennakkoilmoittautuminen Inarin kyyditykseen torstaihin 2.5. mennessä liikunnanohjaaja Mia Karvoselle puh. 040 760 5139. Inarista kyyti lähtee kello 10.30 ja kyyti takaisin Inariin elokuvan jälkeen kello 15.30.

Lisätiedot:

Lapin Liikunta ry, terveysliikunnan kehittäjä Riina Jänkälä / p. 040 839 6542 / riina.jankala@lapinliikunta.fi
Inarin kunnan erityisliikunnanohjaaja Jaana Niskanen / p.040 154 5740 / jaana.niskanen@inari.fi