Tiedote koronatestauksesta Ivalon lentokentällä

17.11.2021

9Lives Ensihoito Oy –yritys järjestää koronatestausta Ivalon lentokentän edessä. Testauspiste on auki päivittäin klo 11-17. Testaus on tarkoitettu ensisijaisesti lähteviä matkustajia sekä myös maahantulotestausta varten. Lähtevät matkustajat maksavat itse testikustannukset. Inarin kuntaan saapuvat matkustajat ovat oikeutettuja ilmaiseen koronatestiin. Tulijoilla tulee olla todistus koronarokotuksista tai sairastetusta koronasta tai negatiivinen testitulos, joka tulee kontrolloida 3-5 vuorokauden kuluttua maahantulosta. 15-vuotiaat ja sitä nuoremmat lapset eivät tarvitse koronatodistusta. Matalan koronariskin maista tulijoilta ei myöskään edellytetä todistusta.

Tulijoiden testaus tapahtuu ensisijaisesti 9Lives –testipisteellä. 3-5 vuorokauden kontrollitesti voidaan ottaa myös Ivalon terveyskeskuksessa.

Jos Ivalon terveyskeskuksen päivystys on ruuhkautunut, voidaan myös kuntalaisia tilanteen mukaan ohjata testiin lentokentälle.

Itse maksavana antigeenitesti maksaa 99 euroa ja PCR-testi 155 euroa, hinnat pitävät sisällään koronatodistuksen matkaa varten.

Lisätietoa inari.fi ja koronaturvallinenlappi.fi

Varaa aika koronanäytteenottoon Ivalon terveyskeskuksen ajanvarausnumerosta, puh. 040 188 7400 arkisin kello 8.15 - 10 ja kello 13-14. Äkillisissä ja kiireellisissä sairausasioissa voit soittaa päivystävän sairaanhoitajan numeroon ympäri vuorokauden 24/7. Puh. 040 - 770 9187.  Tästä nrosta Sinut ohjataan näytteenottoon joko terveyskeskukseen tai lentokentälle.

Ivalon lentoasema

Näytteenottopaikkana toimii punainen vaunu, jossa teksti ja logo: Koronatestaus 9Lives.

PCR-Vastausten valmistumisaika Pohjois-Suomen toimipisteissämme on keskimäärin 24-48 tuntia.

Antigeeni-vastaus tulee noin 30 minuutissa

Aukioloajat: