Inarin kirkonkylän skeittiparkki valmistuu syksyllä - hankkeelle myönnettiin Leader Pohjoisin Lappi ry:n hankerahoitus

13.08.2021

Inarin kirkonkylälle tulevan skeittiparkin rakentaminen on edennyt Leader Pohjoisin Lappi ry:n myöntämän hankerahoituksen turvin.

Skeittiparkin maatyöt ja asfaltointi on nyt saatu valmiiksi. Teräksiset Finturen Street Unit -skeittielementit saadaan tämänhetkisen tiedon mukaan paikalleen syyskuun alkupuolella. Skeittiparkki rakennetaan Pystykorvantielle Saamelaiskultturikeskus Sajoksen ja leikkikentän väliin.

Inarin kirkonkylän skeittiparkki voitti vuoden 2020 osallistuvan budjetoinnin äänestyksen. Näin ollen kunnanhallitus päätti, että osallistuvaan budjetointiin varattu 10 000 euroa käytetään skeittiparkin rakentamiseen. Skeittiparkille päätettiin hakea lisäksi hankerahoitusta, jotta skeittiparkista saataisiin kestävämpi ja paremmin skeittaajien tarpeita vastaava.

Inarin kirkonkylän skeittiparkille myönnettiin kesäkuussa 2021 Leader Pohjoisin Lappi ry:n hankerahoitus. Hankkeen kokonaisrahoitus on 39 895 euroa, josta julkisen tuen osuus on 65 prosenttia. EU:n rahoitusosuus julkisesta tuesta on 10 891,33 euroa. Yksityisen rahoituksen osuus on 35 prosenttia. Se katetaan osin talkootyönä ja osin yksityisellä rahalla.

Osallistuvan budjetoinnin määrärahalla kustannetaan hankkeen kuntaosuus sekä hankkeen ulkopuolisina hankintoina osa skeittiparkin teräselementeistä.

Skeittiparkkihanke toteutetaan yhdessä Inarin kirkonkylän kyläyhdistyksen kanssa. Myös paikalliset yritykset ovat olleet aktiivisesti tukemassa skeittiparkkihanketta.

Lisätietoja:
hyvinvointikoordinaattori Verena Kortelainen, puh. 040 626 1018, verena.kortelainen@inari.fi
vapaa-aikasihteeri Mervi Urpilainen, puh. 0400 172 304, mervi.urpilainen@inari.fi