Vuoden 2021 Selvä peli -kunniakirja myönnettiin Jaana Seipiharjulle

11.11.2021

Vuoden 2021 Selvä peli -kunniakirja myönnettiin Jaana Seipiharjulle inarilaisten nuorten hyvinvoinnin eteen tehdystä työstä Inarin kirkonkylän skeittiparkkiprojektissa.

Nuorisovaltuusto on nostanut lausunnoissaan esiin erilaisten harrastus- ja vapaa-ajanviettomahdollisuuksien tarjoamisen yhtenä ehkäisevän päihdetyön muotona. Nuorisovaltuuston aloitteesta lähti liikkeelle myös Inarin kirkonkylän skeittiparkkihanke, joka toteutettiin Leader Pohjoisin Lappi ry:n myöntämän hankerahoituksen avulla. Jaana Seipiharju on ollut Inarin kirkonkylän skeittiparkkihankkeessa suurena taustavoimana.

- Olen sanaton. Enhän minä tätä yksin tehnyt. Tämä kunniakirja kuuluisi koko kyläyhdistykselle ja teille kaikille, jotka olette olleet tässä mukana. Mutta ihan mahtavaa, kiitos! Arvostan tätä syvästi, ja ihan tippa tulee linssiin, Jaana kommentoi Selvä peli -kunniakirjaa tuoreeltaan heti kunniakirjan saatuaan. Kunniakirja myönnettiin Radio Inarin suorassa lähetyksessä Inarin kirkonkylän nuorisotila Vintiltä.

Selvä peli -kunniakirja myönnetään vuosittain marraskuussa järjestettävällä ehkäisevän päihdetyön viikolla. Kunniakirjan saajan päättää moniammatillinen Selvä peli -työryhmä, joka tekee työtä nuorten ehkäisevän päihdetyön ja hyvinvoinnin eteen.

Ehkäisevän päihdetyön viikkoa vietetään 8. - 14.11. Ehkäisevän päihdetyön viikolla järjestetään toimintaa kaikenikäisille inarilaisille.

Lue lisää ehkäisevän päihdetyön viikon ohjelmasta täältä.