Inarin kunnassa suojamaskien jakelu vähävaraisille

12.11.2020

Inarin kunnassa on suojamaskisuositus

Kuntalaiset ja julkisissa tiloissa vierailevat hankkivat suojamaskit pääsääntöisesti itse. Joissain asiakaspisteissä maskeja on asiakkaille tarjolla.

Suojamaskeja jaetaan kunnan toimesta vähävaraisille ja huolehditaan kotihoidon kautta niitä tarvitseville ikäihmisille. Maskeja saavat noutaa vähävaraiseksi itsensä kokevat. Maskeja suositellaan käytettäväksi mm. julkisissa tiloissa, kaupoissa, busseissa ja tilanteissa, joissa turvaväliä ei voida noudattaa. Myös THL suosittaa kasvomaskin käyttöä toisten suojaamiseksi – käsienpesu ja turvavälit ovat tärkeimmät keinot ehkäistä koronatartuntoja

Ivalossa

Maskien jakelupiste on Inarin kunnantalolla,  Piiskuntie 2, sosiaalitoimessa. Helpointa on tulla kunnantalon pääovesta sisälle, kunnan aulassa monipalvelupiste opastaa tarvittaessa. Jakelupiste on avoinna tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 12.00-13.00. Ellei ajankohta sovi, niin noudosta voi sopia erikseen, ota yhteyttä sosiaalitoimen toimistosihteeri Eija Porttiin p. 040 534 3924, eija.portti@inari.fi

Inarin kirkonkylällä

Maskien jakelu Inarin kirkonkylällä terveydenhoitajien toimipisteestä, Menesjärventie 2A (Sajos) Suojamaskien jakelu tapahtuu maanantaisin klo 14-15.00 välisenä aikana. Ellei ajankohta sovi, niin noudosta voi sopia erikseen ajanvarauksen kautta p. 040 844 5482 (klo 8.00-9.00).

Muut kylät

Ellei maskien nouto onnistu Ivalosta tai Inarista niin ota yhteyttä: sosiaalitoimen toimistosihteeri Eija Porttiin p. 040 534 3924, eija.portti@inari.fi

Lisätietoa suojamaskisuosituksesta:

Jaakko Seppänen