Yritysten kustannustuki haettavissa 7.7.-31.8. Valtiokonttorilta

08.07.2020

Yritykset voivat hakea Valtiokonttorista kustannustukea 7.7.-31.8. Tuki on tarkoitettu yrityksille, joiden liikevaihto on pudonnut merkittävästi koronaviruksen vuoksi ja joilla on vaikeasti sopeutettavia kustannuksia. Se kohdentuu kaikkein eniten koronasta kärsiviin yrityksiin ja toimialoihin. Tuki on tarkoitettu yrityksen kiinteisiin kuluihin ja vaikeasti sopeutettaviin palkkakustannuksiin ja sen suuruus on 2 000 - 500 000 euroa. Sähköinen hakulomake, ohjeet ja ehdot löytyvät Valtiokonttorin sivuilta Kannattaa katsoa myös webinaari-tallenne kustannustuesta.

Muistutamme samalla, että voitte hakea kunnalta TEM:n jakamaa yksinyrittäjän tukea 30.9. asti. Hakulomakkeet ja ohjeet ovat kunnan sivuilla. Tukea voi hakea myös sähköisen järjestelmän kautta

Elinkeinotoien koronainfosivuilta löydät tietoa muista tuista, mm. ravitsemisyrityksille, maaseudun yrityksille, kalataloudelle, porotaloudelle ja alkutuotannolle.