Tiedote koronarokotuksista Inarin kunnassa (päivitetty 20.9.2021)

20.09.2021

Inarin kunnassa aloitetaan THL:n ohjeen mukaisesti kolmannen koronarokotusannoksen antamisen niille 12 vuotta täyttäneille, jotka taudin tai hoidon vuoksi ovat voimakkaasti immuunipuutteisia. Kolmas annos voidaan antaa, kun toisesta rokoteannoksesta on kulunut vähintään kaksi (2) kuukautta.

Voimakkaasti immuunipuutteiseksi katsotaan seuraavat ryhmät (tarkempi ohjeistus eri ryhmistä päivittyy THL:n verkkosivuille):

• Elinsiirto
  • Kantasolusiirto
  • Vaikea tai keskivaikea synnynnäinen immuunipuutos
  • Immunosuppressiivinen syöpähoito
  • Autoimmuunisairauksien hoito immunosuppressiivisilla biologisilla lääkkeillä tai JAK-estäjillä
  • Dialyysi ja vaikea krooninen munuaisten vajaatoiminta
  • Pitkälle edennyt tai hoitamaton HIV
  • Lääkärin arvioima muu vaikea-asteinen immunosuppressiivinen tila

Kohderyhmään kuuluvat henkilöt voivat soittaa alla olevaan ajanvarausnumeroon tai varata ajan sähköisesti.

Rokotuksia annetaan edelleen myös ajanvarauksella, puh. 040 - 571 8515.

Ajanvarausnumerot ovat avoinna arkisin klo 8.30 - 11 ja 12 - 14. Myös aikojen perumiset tulee tehdä samaan numeroon. Yllä oleviin numeroihin soitetaan myös, jos on kysyttävää toisesta rokoteannoksesta. Mikäli numero on varattu tai ei vastaa, teille soitetaan takaisin.

Ensimmäiseen rokotukseen rokotusajan voi varata myös osoitteessa: www.inari.fi  sosiaali- ja terveyspalvelut -> sosiaali- ja terveydenhuollon sähköinen verkkopalvelu -> siirry verkkopalveluun -> ajanvaraus -> terveydenhoitaja vo Ivalo ->  koronarokotus. Huomioithan, että sinulla tulee olla täytettynä sähköisen asioinnin suostumuslomake, joka löytyy sähköisen ajanvarauksen etusivulta. Lisäämme päivittäin sähköiseen ajanvaraukseen uusia aikoja. Mikäli sähköisessä ajanvarauksessa ei ole sinulle sopivaa aikaa, voit ilmoittautua rokotuslistalle puhelimitse.

Avohoidon johtaja

Koronarokotetilaisuus Inarin kirkonkylällä 22.9.klo 10-15

Ajanvaraukseton koronarokotustilaisuus järjestetään Inarin kirkonkylällä kulttuurikeskus Sajoksessa terveydenhoitajien vastaanottotiloissa keskiviikkona 22.9.2021 klo 10 - 15. Tilaisuudessa annetaan sekä ensimmäisiä että toisia rokoteannoksia. Kakkosrokotteeseen voi tulla, jos ensimmäisestä rokotuksesta on kulunut vähintään 6 viikkoa. Rokotuksia annetaan kaikille yli 12-vuotiaille henkilöille.

Työterveyshuolto
Terveystalo on aloittanut koronarokotukset niille työterveyshuollon asiakkaille, joiden työnantajan kanssa koronarokottamisesta on sovittu. Ajanvaraus- ja rokotukseen valmistautumisohjeet ovat nähtävillä osoitteessa: