Spirit of Inari -matkailuseminaarin videotallenne on julkaistu

01.12.2021

Spirit of Inari -seminaarin osallistujat 2021

Seminaarin videotallenne on julkaistu

Spirit of Inari –matkailuseminaari pidettiin vuoden tauon jälkeen Saamelaiskulttuurikeskus Sajoksessa perjantaina 12.11. Teemoina olivat muun muassa outdoor-matkailun hyödyt, inklusiivinen matkailu, matkailurakentaminen luontoympäristössä ja kansainväliset markkinakatsaukset. Seminaariin osallistui paikan päällä runsaat sata henkilöä ja etänä noin viisikymmentä. Inarin viestintäpajan Tero Titoff otti paikalla olijoista ryhmäkuvan. Seminaarin videotallenne on nyt julkaistu. Se on katsottavissa 15.12. saakka. Tallenne on suurimmalta osin englanninkielinen.

Videon sisältö:
00.00 Inarinsaamelaista livđe-musiikkia, Anna Morottaja
11.34 Avajaispuhe, kunnanjohtaja Toni K. Laine
17.52 Pykeijan Jäämeren Saunan Elsa Ingilæ Haldorsenin palkitseminen
22.13 Pohjois-Lapin matkailualueen strategia, kehittäminen ja uudet toimintamallit, Marja Kumpuniemi, toimitusjohtaja, Inari-Saariselkä Matkailu Oy
43.20 Kuinka outdoor-matkailu hyödyttää alueita, Claude Balsiger, toimitusjohtaja, Allegra Tourism
1.08.38 Saariselkä - kansainvälinen pyöräilymatkailukohde,Tuija Laitakari, projektikoordinaattori, Inarin kunta
1.31.47 Matkailurakentaminen luontoympäristössä, Teemu Pirinen, arkkitehti, Pirinen & Salo
1.46.42 Inklusiivisuuden ja  monimuotoisuuden edut matkailuyrityksille, Liisa Renfors, kehitysasiantuntija, Visit Finland
2.08.36 Kulttuuri ja luonto elämysten keskiössä, Kaija ja Heikki Paltto, Paltto Elämysretket/Ateljee Huopapirtti
2.28.55 Samantha Williams, Profitroom, yritysesittely
2.31.02 Arktisen alueen yhteistyö, Visit Arctic Europe II, Rauno Posio, projektin johtaja
2.49.26 Kestävän kasvun merkitys yhteisön elinvoimaan ja arvonluontiin, Trond Øverås, toimitusjohtaja, Northern Norway Tourist Board
3.14.23 Ranskan markkinakatsaus, Sanna Tuononen, Ranskan markkinaedustaja, Business Finland – Visit Finland
3.38.18 Saksan markkinakatsaus, Jan Badur, toimitusjohtaja, Nordic Marketing
4.05.08 Odotukset valikoiduille ”overseas” -markkinoille – mahdollisuudet premium- segmentissä, Marcella Infantino, toimitusjohtaja/yrityksen perustaja, Via Hansa & Borealis
4.34.33 Kiitossanat, elinkeinojohtaja Samuli Mikkola, Inarin kunta

Pykeijan Jäämeren Saunan Elsa Ingilæ Haldorsen palkittiin

Kunnanjohtaja Toni K. Laine ja elinkeinojohtaja Samuli Mikkola luovuttivat seminaarissa kunniakirjan pykeijalaiselle Elsa Ingilæ Haldorsenille suomalais-norjalaisten suhteiden lähentämisestä ja ansiokkaasta yritystoiminnasta, joka edistää suomalaisten ja norjalaisten välisiä kohtaamisia Pohjois-Norjassa sekä yritysten välistä yhteistyötä yli rajan.

Kroatian suurlähettiläs osallistui seminaariin

Kroatian Suomen suurlähettiläs Josip Buljevic vieraili Inarissa Spirit of Inari -seminaarin aikana ja kävi keskusteluja kunnanjohtaja Toni K. Laineen kanssa. Keskustelun aiheena olivat erityisesti Inarin kunnan ja Kroatian paikallishallinnon sekä matkailualan toimijoiden välinen yhteistyö. Kuvassa myös valtuuston 1. varapuheenjohtaja Anu Avaskari.