Osallisuuskeskus Ainola avattu Ivalossa

16.10.2020

Osallisuuskeskus Ainola on avattu Ivalossa. Ainola on kohtaamis- ja tapahtumapaikka, jossa voi esimerkiksi tavata ihmisiä, lukea lehtiä, kahvitella tai käyttää langatonta internet-yhteyttä. Ainola on avoinna arkisin klo 9.00 - 14.00.

Ainolassa on useita erikokoisia tiloja, jotka ovat varattavissa maksutta yhdistyksille, kunnan eri toimijoille ja muille toimijoille, jotka edistävät kunnan elinvoimaa, yhteisöllisyyttä ja osallisuutta sekä ovat tuottoa tavoittelemattomia yleishyödyllisiä toimijoita. Ainolan tiloja voi varata muun muassa yhdistysten kokouksiin, tapahtumiin, koulutuksiin ja ryhmätoimintaan. Tilat ovat yhdistysten ja muiden toimijoiden käytettävissä kaikkina viikonpäivinä klo 8.00 - 22.00. Tilaisuuden järjestäjä vastaa itse siitä, että tilaisuudessa noudatetaan turvavälejä ja muita hygieniaohjeita.

Ainolaan on tulossa syksyn 2020 aikana myös Virtu-palvelupiste, jossa voi muun muassa käyttää kuvapuhelinpalveluita ja internetissä olevia palveluita, tulostaa, skannata ja kopioida asiakirjoja sekä maksaa laskuja viivakoodinlukijalla.

Lisäksi Ainolassa jaetaan arkisin hävikkiruokaa. Jaettava ruoka on Ruokapalvelu liikelaitoksen Ivalon alueen palvelupisteistä ylijäävää lounasruokaa. Hävikkiruokaa jaetaan arkisin noin klo 12.15 - 13.00.

Lue lisää Ainolasta, Ainolan tilojen varaamisesta ja hävikkiruoan jakelusta kunnan verkkosivuilta.

Ainolan yhteystiedot: Osallisuuskeskus Ainola, Petsamontie 9, 99800 Ivalo, osallisuuskeskus.ainola@inari.fi, p. 040 835 8025 / Anette Leppäkangas.

Lisätietoja; Anette Leppäkangas, p. 040 835 8025, osallisuuskeskus.ainola@inari.fi.