Latvian kuntaliiton edustajat vierailivat Inarissa

20.01.2023

Latvian kuntaliiton edustajat vierailivat Inarissa 19.1.2023. He kävivät keskusteluja kunnanjohtaja Tommi Kasurisen ja kunnanhallituksen puheenjohtajan Jari Huotarin kanssa. Kuvassa vasemmalta Jari Huotari, Latvian kuntaliiton pääsihteeri Mudite Priede, Tommi Kasurinen, Madonan kunnanvaltuuston puheenjohtaja Agris Lungevičs, kuntaliiton kansainvälisten asioiden neuvonantaja Elita Kresse ja Riian kaupungin sosiaalilautakunnan puheenjohtaja Viesturs Kleinbergs.

Vieraita kiinnostivat ikäihmisten palvelujen järjestäminen, nuoriso- ja liikuntatoiminta ja koulutusasiat. Lapin hyvinvointialueen saamenkielisten ja kulttuurinmukaisten palveluiden palvelupäällikkö Mirja Laiti, laitoshoidon johtaja Katriina Halmeaho ja kotihoidon sosiaaliohjaaja Riitta Sipola-Kellokumpu kertoivat ikäihmisten palveluista. Sivistysjohtaja Ilkka Korhonen isännöi vierailuja nuoriso- ja urheilutiloihin sekä koulu- ja kulttuurikeskus Kaarteeseen. Palveluista kertoivat urheilutalon ja sääsuojahallin liikuntapaikan hoitaja Marko Neffling, nuoriso-ohjaaja Pirkko Mäenpää ja rehtorit Ulla Hynönen ja Pirkko Olli.

Latvian kuntaliiton edustajat, sivistysjohtaja Ilkka Korhonen ja rehtorit Ulla Hynönen ja Pirkko Olli
Koulu- ja kulttuurikeskus Kaarretta vierailijoille esittelivät sivistysjohtaja Ilkka Korhonen (takana) sekä rehtorit Ulla Hynönen (edessä oikealla) ja Pirkko Olli (edessä keskellä). Vasemmalla taiteilija Samuli Kontion teos.

Sivistysjohtaja Ilkka Korhonen ja nuoriso-ohjaaja Pirkko Mäenpää Latvian kuntaliiton edustajien kanssa
Sivistysjohtaja Ilkka Korhosen ja nuoriso-ohjaaja Pirkko Mäenpään pelihetki nuorisotila Stönössä latvialaisten vieraiden kanssa