Lapecon ecoASEMAT ja ecoMOBIILI palvelevat keväällä myös lauantaisin

13.05.2024

Kaikki Lapecon ecoASEMAT palvelevat normaalien aukioloaikojen lisäksi kolmena peräkkäisenä lauantaina 25.5., 1.6. ja 8.6.2024 klo 10–14.

ecoASEMIEN lisätyt aukioloajat helpottavat kevätsiivousten tuoksinassa kerättyjen jätteiden ja piharoskien kierrättämistä. Jätteet kannattaa lajitella jo lastausvaiheessa, jotta asiointi asemalla on sujuvaa.
Ivalossa ecoASEMA palvelee lauantaiaukioloaikojen lisäksi kunnan ja Ivalon kyläyhdistyksen järjestämän siivoustempausten yhteydessä keskiviikkona 29.5.2024 tunnin pidempään, klo 18 saakka.

Ennen asemalla tai ecoMOBIILISSA käyntiä kannattaa tarkistaa, mitä jätteitä kullakin ecoASEMALLA vastaanotetaan. Osalla pienistä ecoASEMISTA vastaanotettavien jätelajien valikoima on suppeampi kuin toisilla. Kaikkien asemien ja ecoMOBIILIN aukioloajat ja niissä vastaanotettavat jätelajit löytyvät Lapecon verkkosivuilta.

Näitä jätteitä vastaanotetaan maksutta:

• Romumetalli
  • Pahvit ja kartongit
  • Puutarhajätteet
  • Ajoneuvojen renkaat
  • Sähkölaitteet
  • Kotitalouksien lasipakkaukset
  • Kotitalouksien vaaralliset jätteet
  • Kotitalouksien risu- ja oksajäte
  • Kotitalouksien pintakäsittelemätön puujäte
  • Kotitalouksien poistotekstiilit

Lapecon hintatiedot löytyvät kokonaisuudessaan verkkosivuilta: www.lapeco.fi/hinnat

Jätehuollon perusmaksua vastaan maksutta 700 kg maksullista jätettä
Vuotuista jätehuollon perusmaksua vastaan saa tuoda maksutta mitä tahansa asemalla vastaanotettavaa maksullista jätettä 700 kiloa vuodessa. Niillä asemilla, joilla ei ole ajoneuvovaakaa käytössä, ilmaisraja on 3 kuutiota jätettä vuodessa. 3.6.2024 alkaen ilmaisrajan käyttö edellyttää rekisteröitymistä ecoASEMAN asiakkaaksi. Asiakkuus luodaan kuntayhtymän verkkosivujen kautta. Rekisteröitymiseen käytetään vahvaa tunnistautumista.
Rekisteröitymisen yhteydessä asiakkuudelle luodaan tunnus ja QR-koodi, jota näyttämällä ilmaisrajan saa käyttöönsä. Kannattaa ladata talteen asiakaskortti rekisteröitymisen yhteydessä omaan puhelimeen. Korttia näyttämällä asiakkuuden tunnistus käy ecoASEMILLA ja ecoMOBIILISSA vaivattomasti.

LAPIN JÄTEHUOLTO KUNTAYHTYMÄ LAPECO hoitaa vakituisten asuntojen, loma-asuntojen sekä kunnan hallinto- ja palvelutoiminnassa syntyvän yhdyskuntajätteen jätehuollon palvelutehtävät sekä jätehuoltoviranomaisen tehtävät Enontekiöllä, Inarissa, Kemijärvellä, Kittilässä, Muoniossa, Pelkosenniemellä, Sallassa, Savukoskella ja Sodankylässä.
puh. 040 351 1771 asiakaspalvelu@lapeco.fi www.lapeco.fi
arkisin klo 9–15.30 @lapecolappi y-tunnus: 2008197–9