Juutuanpolun tulvavaurioiden korjaus

julkaistu: pe 25.05.2018 klo 14:26

Juutuanpolun tulvavauriot on korjattu ja silta on valmis. Tekninen toimi on toteuttanut väliaikaisen kävelysillan tulvan vaurioittamaan kohtaan. Myöhemmin siihen tehdään pysyvä rakenne, jonka toivotaan kestävän tulevat tulvat.

Juutuan esteetön polku ( 500 m / suunta) kulkee Kittiläntien varresta Jäniskosken sillalle. Polkua voi kulkea pyörätuolilla tai lastenvaunujen kanssa avustettuna. Etelärannan polku Jäniskoskelta Saarikoskelle on valaistu ja se pidetään talvisin lumesta avoinna.

Lue lisää Juutuan polusta ja muista retkikohteista Inarin kunnan alueella

Juutuan polun väliaikainen kävelysilta

Lisätietoja:

maanrakennusmestari Kari Aalto
kari.aalto@inari.fi

Jäniskosken laavun huoltorakennustyö Metsähallituksen toimesta

Metsähallituksen toimesta uuden huoltorakennuksen rakennustyöt Jäniskosken laavulla ovat alkaneet vanhan liiterin purkamisella. Rakennustöiden ajan polttopuuta toimitetaan laavun penkkien alle. Vanha WC palvelee rakennustöiden ajan, mutta sen paikkaa on siirretty. Itse rakennustyöt Jäniskoskella päästään aloittamaan kesäkuun alussa ja ne kestävät kesäkuun ajan. Uusi huoltorakennus valmistuu kesäkuun lopulla. Rakennustöiden ajan laavu on käytettävissä tulisteluun normaalisti, mutta rakennustyöt aiheuttavat häiriötä. Uuteen huoltorakennuksen tulee liiteri ja inva-WC, johon pääsee pyörätuolilla avustajan kanssa. Vanha liiteri ja WC-rakennus tulevat palvelemaan jatkossa Inarijärvellä.