Joulupostia ikäihmisille -kampanja kutsuu kaikki Inarin asukkaat lähettämään joulukortteja ikääntyneille

16.11.2020

Kaikkien aikojen iloisin joulukampanja alkaa nyt! Luovan välittämisen yhteisö Siskot ja Simot järjestää yhteistyökumppaneineen Joulupostia ikäihmisille -kampanjan 16.11. - 11.12.2020 yhtä aikaa yli sadalla paikkakunnalla! Kampanjassa kerätään joulukortteja kotihoidon ja asumispalveluiden ikääntyneille asiakkaille. Inarissa joulukortteja kerätään kotihoidon ja palveluasumisen piirissä oleville ikäihmisille.

- Lähettämällä joulukortin voi tuottaa yksinäiselle ikäihmiselle tunteen siitä, että häntä on ajateltu. Kortilla voi koskettaa ja tuottaa iloa lähimmäiselle, Siskot ja Simot ry:n toiminnanjohtaja Eero Väisänen sanoo.

Kampanjan yhteistyökumppaneita ovat Kuntaliitto, Kansalaisopistojen liitto, Kansalaisareena ja Suomen 4H-liitto. Kampanjan suojelina toimii tasavallan presidentti Sauli Niinistö.

Kampanjaan osallistuminen on helppoa ja hauskaa!

Kampanjaan voi osallistua
1) tekemällä joulukortin ja
2) toimittamalla sen keräyspisteeseen 16.11. - 11.12.2020 välisenä aikana.

Inarissa joulukortteja voi tehdä myös joulukorttipajoissa. Joulukorttipajoja järjestetään Osallisuuskeskus Ainolassa tiistaina 24.11. klo 9.30 - 11.00 ja torstaina 26.11. klo 13.00 - 14.00. Osallisuuskeskus Ainola sijaitsee Ivalossa osoitteessa Petsamontie 9.

Tee joulukortti näin:
Kirjoita korttiin hyvän joulun toivotukset. Merkitse saajan kohdalle "Sinulle" ja lähettäjän kohdalle oma nimesi ja Siskot ja Simot. Pudota kortti sellaisenaan lähimpään keräyslaatikkoon. Ethän sulje korttia kirjekuoreen.

Inarin keräyspisteet:

Inarin pääkirjasto, Ivalo
Piiskuntei 4, 99800 Ivalo
Joulukortteja voi toimittaa kirjaston aukioloaikoina.

Saamelaiskirjasto, Inarin kirkonkylän lähikirjasto
Sajos, Menesjärventie 2 A, 99870 Inari
Joulukortteja voi toimittaa kirjaston aukioloaikoina.

Kirjastoauto
Kirjastoauton aikataulut ja asiointipaikat löytyvät kunnan verkkosivuilta.

Osallisuuskeskus Ainola
Petsamontie 9, 99800 Ivalo.
Joulukortteja voi toimittaa Ainolan aukioloaikoina arkisin klo 9.00 - 14.00.

Inarissa voi myös postittaa joulukortteja. Postita kortti kirjakuoressa. Yhdessä kuoressa voi toimittaa useampia kortteja. Muista postimerkki. Postitse lähetettävät joulukortit voi toimittaa seuraavaan osoitteeseen

Inarin kunta / Joulupostia ikäihmisille -kampanja
Piiskuntie 2
99800 Ivalo

Kaikki joulukorttien keräyspisteet ja postitusosoitteet löytyvät kampanjan verkkosivuilta: siskotjasimot.fi/joulupostia.

Kampanjan verkkosivut: siskotjasimot.fi/joulupostia

Seuraa kampanjaa somessa: #kosketakortilla #joulupostia

Lisätiedot:
Inarin kunta, hyvinvointikoordinaattori Verena Kortelainen, verena.kortelainen@inari.fi / 040 626 1018
Siskot ja Simot ry, toiminnanjohtaja Eero Väisänen, eero.vaisanen@siskotjasimot.fi / 050 545 3145
Siskot ja Simot ry, kampanjakoordinaattori Sari Turpeinen, sari.turpeinen@siskotjasimot.fi / 050 544 5266