Inarin terveyskeskuksessa käyttöön sähköinen yhteydenotto

20.03.2023

Lapin hyvinvointialue tiedottaa:

Inarissa on otettu käyttöön uusi verkkoasiointikanava terveyskeskuksiin.

Sähköinen yhteydenotto tarjoaa vaihtoehdon terveyskeskukseen soittoon tai käymiseen. Voit olla yhteydessä pitkäaikaissairauksiin liittyvissä asioissa tai tavanomaisissa päivystysluonteisissa ongelmissa, kuten äkilliset hengitystietulehdukset, selkäkivut tai nyrjähdykset.

Yhteydenottopyyntö jätetään kirjallisesti. Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Olemme sinuun yhteydessä viimeistään kolmen arkipäivän kuluessa yhteydenotostasi.

Palvelu on tietoturvallinen ja liitteiden lähettäminen on turvallista. Viestisi tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun ja lähettämäsi tiedot kirjataan potilastietojärjestelmään. Kun täytät ja lähetät yhteydenottopyynnön terveyskeskukseen, annat samalla luvan ammattilaisen tarvittaessa pyytää konsultaatiota muualta, kuten Lapin keskussairaalasta.

Voit edelleen myös soittaa terveyskeskukseen missä tahansa asiassa. Hätätilanteeseen sähköinen palvelu ei sovellu.

LINKKI: Digipalvelut Inarin kunta