Inarin kunta kartoittaa kiinnostusta valokuituverkkoon, vastaa kyselyyn 15.10. mennessä

01.10.2020

Laajakaistayhteys on yhtä tärkeä perustoiminto kuin lämmitys, sähkö ja vesijohtoverkosto. Sen avulla voi olla yhteydessä ympäröivään maailmaan ja käyttää monipuolistuvia sähköisiä palveluita. Moderni tietoliikenne ja uudet sähköiset palvelut edellyttävät suuria tiedonsiirtonopeuksia, joihin nykyisten lähinnä mobiiliverkkojen ominaisuudet eivät yksin riitä. Tehokas tietoliikenne edellyttää valokuitua. Kiinteä valokuituliittymä on nopeudeltaan ja toimintavarmuudeltaan ylivertainen ja sen kautta toimivalla laajakaistayhteydellä hoituvat kaikkien kiinteistöjen tietoliikenne- ja viestintäpalvelut.

Inarin kunta kartoittaa yhteistyössä Kuitu kylässä -hankkeen kanssa Inarin kunnan asukkaiden ja yritysten kiinnostusta valokuituverkon rakentamiseksi eri kyläyhteisöihin. Kyselyyn vastaamalla autat kokonaistilanteen kartoittamisessa. Kyselyyn vastaamalla et sitoudu mihinkään, vaan tarkoituksena on tässä vaiheessa ainoastaan kartoittaa tarvetta ja kiinnostusta nopeille internet-yhteyksille.

Osoite on tärkeä tieto kyselyssä, jotta näemme mille alueille kiinnostus kohdistuu. Emme tule tallentamaan tai käyttämään tietoja muuhun kuin valokuituverkon suunnittelemiseen ja rakentamiseen liittyviin asioihin.

Vastaathan kyselyyn 15.10.2020 mennessä. Linkki kyselyyn

Lisätietoa: Inarin kunta / Elinkeinot & kehitys Nordica, elinkeinojohtaja Samuli Mikkola: samuli.mikkola@inari.fi, 040-635 9101