Inarin kirkonkylälle suunnitteilla uusia vuokra-asuntoja

julkaistu: to 02.05.2019 klo 07:00

Koti Pohjoinen Oy on vuokrannut Inarin asemakaavan mukaisen rivitalotontin 113 /1 ja korttelin 114 rakentaakseen Inarin kirkonkylälle Kuolpunatien varteen 27 vuokra-asuntoa. Suunnitteilla olevien asuntojen on tarkoitus valmistua vuoden 2019 loppuun mennessä.

Suunnitteilla olevat asunnot sijoittuvat Inarin kirkonkylän taajaman pohjoispuolelle, saamelaismuseo ja luontokeskus SIIDA:n taakse Kuolpunatien varteen.

Inarin kunta iloitsee siitä, että yksityisen sektorin kiinnostus asuntojen rakentamiseen sekä Ivalossa että Inarin kirkonkylällä jatkuu.Kuntien asuntokannasta normaalisti noin viisi prosenttia on kunnan vuokra-asuntoja, ja Inarissa niitä on ollut noin 10 prosenttia. Kunnan vuokra-asuntoja on yli 600 kappaletta yksiöistä perheasuntoihin Inarissa, Ivalossa, Saariselällä, Nellimissä ja Sevettijärvellä.

Ivalon Liinahamarintielle on valmistunut yhteensä 43 rivitaloasuntoa vuokralle Koti Pohjoinen Oy:n toimesta. Ivalossa Bilto Oy:n 27 kerrostaloasuntoa Piiskuntielle ja Kukkola Yhtiöiden 26 asuntoa Aarrenpuiston kahteen luhtitaloon valmistuvat vuoden 2019 aikana. Inaritalot Oy on rakentanut Inarin kirkonkylälle 4 rivitaloasuntoa myyntiin Ranta-Antintielle. Vetovoimaisessa matkailukunnassa uudisasunnot menevät kaupaksi ja vuokra-asuntojen kysyntä on suurta. Myös Saariselällä kaivataan sesonkiluontoisia asuntoja, mutta rakentamishankkeita ei vielä ole vireillä.

Lisätietoja:

Inarin Vuokra-asunnot Oy