Inarijärven aarteet -hankkeen nimi- ja logokilpailu

15.09.2020

Inarijärven aarteet -hankkeessa luodaan Inarijärven toiminta-alueelle kansainvälisen kestävän matkailun toimintamalli ja jaetaan tietoa kestävän kehityksen mahdollisuuksista matkailuyrityksille ja paikallisyhteisölle. Alueen toimijat ovat ilmaisseet keskeisimmäksi tarpeeksi kestävän matkailun toimenpiteiden jalkauttamisen käytäntöön. Hankkeessa ollaan muodostamassa merkkiä, joka kuvaa aluetta kestävän matkailun kohteena ja nyt etsitään merkille nimeä kaikille avoimen nimi- ja logokilpailun kautta.

Kilpailuun osallistunut tuottaa Inarijärven aarteet, kansainvälisen kestävän matkailun toimintamalli –hankkeen yrityksille merkin, joka koostuu nimestä ja logosta. Merkin nimeen tulisi jollakin tapaa sisällyttää vastuullisuus, ja kielipolitiikka on hyvä huomioida, sillä merkkiä tullaan käyttämään niin koti- kuin ulkomaanmatkailussa. Nimen tulisi siis kääntyä fiksusti englanninkielelle tai olla jo lähtöjään sellainen, ettei sitä tarvitse kääntää ollenkaan. Myös Inarijärvi ja sen alueen erityispiirteet pyydetään ottamaan huomioon nimen suunnittelussa. Kilpailuun osallistunut sitoutuu tuottamaan lopullisen painokelpoisen graafisen tuotoksen, eli logon pyydetyissä tiedostomuodoissa.
Kilpailu järjestetään anonyymisti ja voittaja valitaan kilpailun jälkeen pidettävän avoimen äänestyksen sekä hanketyöryhmän toimesta. Palkintona on paketti Inarijärven aarteita 1- 2 henkilölle: yöpyminen Wilderness Hotel Inarissa, Inarijärven risteily, kolmen ruokalajin illallinen ravintola Aanaarissa ja AT Naturen luontoretki.

Lisätietoja kilpailun säännöistä ja ohjeistus hankkeen nettisivuilla: https://www.inari.fi/fi/palvelut/elinkeino-ja-kehittamispalvelut/hankepalvelut/inarijarven-aarteet-hanke/nimikilpailu.html tai hankekoordinaattori Elina Aholalta elina.ahola (@) inari.fi.