Inari ja Kuola allekirjoittivat uuden yhteistyösuunnitelman vuosille 2019-2021

julkaistu: to 15.11.2018 klo 20:44

Vs. hallintojohtaja Mari Palolahti ja Kuolan kunnanjohtaja Aleksandr Likholat allekirjoittivat uuden yhteistyösuunnitelman Kuolassa vuosille 2019-2021. Yhteistyö monipuolistuu, sillä hallinnon tapaamisten, kulttuuri- ja oppilasvaihtojen lisäksi kirjastoyhteistyö alkaa uudelleen ja urheiluvierailut aloitetaan tammikuussa 2019. Juhlallinen allekirjoittaminen tapahtui Kuolassa pidetyssä asumisviihtyvyysseminaarissa, joka on osa Murmanskin business-viikkoa. Valtuuston puheenjohtaja Anu Avaskari kertoi seminaaripuheessaan kuntalaisten osallistamisesta kaavoitukseen.

Inarin edustajilla oli mahdollisuus tavata tapahtumassa yhteistyökumppaneitaan Norjasta ja Petsamosta.Murmanskin kuvernööri Marina Kovtun onnitteli seminaarin avajaispuheessa Inaria ja Kuolaa ystävyyskuntasuhteiden 50-vuotisjuhlan johdosta. Pitkää yhteistyötä on tuotu esiin Ivalossa heinäkuussa ja Kuolassa lokakuussa.

Ryhmäkuvassa Kuolan seminaarissa Kuolan kv. koordinaattori Veronika Gnatko, elinkeinojohtaja Samuli Mikkola, Enontekiön kunnanjohtaja Jari Rantapelkonen, Kuolan kunnanjohtaja Aleksandr Likholat, valtuuston puheenjohtaja Anu Avaskari, vs. hallintojohtaja Mari Palolahti, kunnanhallituksen varapuheenjohtaja Timo Väisänen, Kuolan valtuuston puheenjohtaja Andrei Malkashyan, Vardøn kunnanjohtaja Robert Jensen, Etelä-Varangin kunnanjohtaja Rune Rafaelsen, Petsamon kv. koordinaattori Tatiana Bazanova ja Kolarctic-ohjelman norjalainen neuvonantaja Jan Martin Solstad.

Vs. hallintojohtaja Mari Palolahti ja Kuolan kunnanjohtaja Aleksandr Likholat allekirjoittivat kuntien uuden yhteistyösuunnitelman.

Kuvissa alla Murmanskin kuvernööri Marina Kovtun sekä Anu Avaskari ja tulkki Riina Guseva.