Henkilöstön lomautuksiin ei ole tarvetta Inarin kunnassa koronatilanteen vuoksi

01.06.2020

Yhteiskunta avautuu asteittain 1.6. alkaen

Koronatilanne on tällä hetkellä rauhallinen Inarin kunnassa ja Lapissa. Valtioneuvoston päätöksellä rajoituksia on monelta osin purettu kesäkuun 1. päivästä alkaen. Kunnan sisäliikuntapaikat ovat avanneet ovensa erityisjärjestelyin 1.6. alkaen. Kirjastojen ovet on avattu 5.5. alkaen, kirjastoauto käynnistää kulkemisen tavalliseen tapaan sivukylien palvelemiseksi. Lapset ovat pääosin palanneet varhaiskasvatuksen palveluihin. Lasten 7-12 v. uimakoulut ovat tänä kesänä maksuttomia ja ilmoittautuminen käynnissä (sähköpostilla jorma.sarre@inari.fi)

Ei henkilöstön lomautuksia koronatilanteen vuoksi

Rajoitusten purkamisen vuoksi Inarin kunnalla ei ole tarvetta henkilöstön lomautuksiin. Lomautusilmoitus koskee edelleen muutamia työntekijöitä, heille on kuitenkin tarjottu korvaavaa työtä. Nuorten kesätyöt käynnistyvät kesäkuussa. Inarin kunta pystyy tarjoamaan tällä hetkellä kesätyötä 26 nuorelle. Nuorten kesätyötuki yrityksille on haussa 30.6.asti.

Tervetuloa lääkäriin

Terveyspalvelut toimivat tavalliseen tapaan, terveyskeskuksessa asiointi on turvallista. On todella tärkeää, että määräaikaistarkastusaikoja varataan ja lääkärissä käydään perussairauksien hoidossa tavalliseen tapaan.

Ajanvaraukset lääkärille, sairaanhoitajalle, laboratorioon ja röntgeniin numerosta 040 188 7400 arkisin kello 8.15 – 10.00 ja 13.00 – 14.00. Tutkimustulosten tiedustelut ja reseptien uusimiset samasta numerosta arkisin kello 13.00 – 14.00.

Tiedotetta on tarkennettu 3.6.2020: Lomautusilmoitus koskee edelleen muutamia työntekijöitä, heille on kuitenkin tarjottu korvaavaa työtä.