Arctic Outdoor – Turvallisuutta ja terveyttä tunturista -hanke

Hankkeen kesto 1.9.2017–31.10.2019

Yleistä

Tulevaisuuden matkailutrendien ja asiakastarpeiden tunnistaminen sekä yhdistäminen paikallisiin vahvuuksiin ovat tärkeässä osassa kestävän ja kehittyvän matkailualueen kehittämisessä. Arctic Outdoor –hankkeen tavoitteena on rakentaa Saariselän alueesta kansainvälisesti tunnettu ja houkutteleva arktinen ulkoliikuntakeskus.Hanke on saanut alkunsa paikallisten toimijoiden tunnistamista kehittämistarpeista. Hankesuunnittelua on tehty yhdessä Saariselän yrittäjien sekä elinkeinojen kehittäjien kanssa. Hankkeessa rakennetaan Saariselän alueelle yhtenäinen Arctic Outdoor –brändi, jota testataan, kehitetään ja markkinoidaan kansainvälisesti. Hankkeen aikana tuotteistetaan kesä- ja talvimatkailupaketti sekä vasta-alkajille suunnattu matkailupaketti yhteistyössä kansainvälisen matkanjärjestäjän kanssa. Lisäksi toteutetaan turvallisuusohjeistus alueen matkailijoille, avataan brändin alaisuuteen omat internet-sivut sekä hankitaan aiheeseen sopivaa valokuva- ja videomateriaalia.

Hankebudjetti oli 149 822€. Rahoittajia ovat Euroopan aluekehitysrahasto, Lapin liitto, Elinkeinot & kehitys Nordica, Holiday Club Saariselkä, Inari-Saariselkä Matkailu Oy, Inari-Saariselkä Vuokrahuoneistot, Lapland Hotel Riekonlinna, Lapland Safaris North Oy, Saariselkä Ski & Sport Resort Oy, Saariselän alueen hoito-osuuskunta, Saariselän Keskusvaraamo Oy, Saariselän tunturihotellit Oy ja Suomen latu/Suomen latu Kiilopää.Hankkeen hallinnoijana oli Inarin kunnan Elinkeinot & kehitys Nordica. Hankkeen koordinaattorina toimi inarilainen Anni Kyösti ajalla 20.11.2017-31.10.2019.

Hankkeen tulokset 31.10.2019

Tiivistelmä

Arctic Outdoor - Turvallisuutta ja terveyttä tunturista -hankkeessa on luotu Saariselän alueen yhteinen outdoor-brändi "Polarlife". Polarlife-kokonaisuus yhdistää outdoor-lajit paikalliseen kulttuuriin ja hyvinvointiin muodostaen ainutlaatuisen tuotekokonaisuuden, joka on suunnattu erityisesti kv-markkinoille (Saksa ja UK). Polarlife -tuotteet on kehitetty yhdessä paikallisten yrittäjien ja toimijoiden kanssa sekä niitä on testattu kohdemarkkinoiden edustajien kanssa. Hankkeessa on tuotettu houkuttelevaa video- ja kuvamateriaalia tunnettavuuden lisäämiseksi erityisesti sosiaalisessa mediassa.

Hankkeen toinen tärkeä teema on turvallisuus. Matkailijoiden turvallisuutta on parannettu tekemällä yhteinen turvallisuusohjeistus alueen toimijoiden käyttöön. Toimijat jakavat turvallisuusohjetta matkailijoille. Lisäksi turvallisuus on otettu huomioon myös tuotteistusvaiheen suunnittelutyössä.

Summary

Arctic Outdoor – Safety and health from the arctic hills project created a new outdoor brand called "Polarlife" to Saariselkä area. Polarlife barand combines outdoor activities to local culture and wellness. Polarlife is a unique brand and it´s target group is in international customers (Germany and UK). Polarlfie products were developed together with local producers and representatives from the target groups have tested these new products. During the project was made new attractive photo and video material especially for social media marketing.
Another important focus in this project was safety. During the project was made safety instructions for tourists. Local travel entrepreneurs and tourist information pass out safety instructions for tourists. Safety aspects is taken consider also in productization of Polarlife activities.

Hankkeen tuotokset:

 

Lisätietoa 

Inarin kunta, Yritys- ja kehittämispalvelut, yrityspalvelut@inari.fi

Print icon Tulosta sivu
Jaa tämä sivu: