Yhteenveto Inarin kansainvälisestä matkailuseminaarista

julkaistu: ti 21.11.2017 klo 14:24

Elinkeinot & kehitys Nordica järjesti 2.11. Inarissa seminaarin "Kansainvälinen matkailuyhteistyö pohjoisessa ja alueen saavutettavuus". Seminaarissa oli noin sata osallistujaa, joista yli 30 Norjasta ja kymmenen Venäjältä. Matkailuyhteistyöstä puhuivat mm. Visit Arctic Europe –hankkeen johtaja Rauno Posio, Norjan Barentsin sihteeristön liiketoiminnan neuvonantaja Jenny Mikkelsen Spring, Matkailualan koulutus- ja tutkimusinstituutin TKI-päällikkö Eila Linna sekä norjalaiset, venäläiset ja suomalaiset yrittäjät. Lentoyhteyksistä kertoi mm. aluepäällikkö Rolf Backman Finnairilta, digitaalisesta saavutettavuudesta ohjelmajohtaja Kaisa Kosonen Visit Finlandista, Jäämeren rautatiestä Timo Lohi Pohjois-Lapin kuntayhtymästä, kansainvälisistä tieyhteyksistä johtaja Jaakko Ylinampa ELY-keskuksesta ja arktisista infrastruktuuri- ja logistiikkahankkeista Sør-Varanger Utvikling AS:n johtaja Kenneth Stålsett.

Yhteenveto seminaarista alustuksineen löytyy Elinkeinot & kehitys Nordican sivuilta.