Tiedote terveyskeskuksen puhelinliikenteen häiriöistä

julkaistu: pe 14.10.2016 klo 12:07

Syys - lokakuussa Inarin kunnan terveyskeskuksen ajanvarausnumerossa on ollut toistuvasti tekninen vika, jolloin ajanvarausnumeroon soittaminen ei ole onnistunut. Tästä on kirjoitettu mm. yleisökirjoituksissa. Kyseessä on ollut Soneran massiivinen koko Suomen kattava vika muutostöistä johtuen. Pahoittelemme katkoksista johtunutta haittaa ja pyrimme löytämään Soneran kanssa ratkaisun, jotta vastaavaa tilannetta ei pääsisi syntymään

Mikäli jatkossa kuitenkin vastaava ongelma toistuu, kiireettömissä asioissa tulee ottaa yhteyttä myöhemmin. Kiireellisissä asioissa voi soittaa päivystävän sairaanhoitajan numeroon puh. 040 770 9187. Hätätapauksessa tulee aina ottaa yhteys hätänumeroon 112.

Terveyskeskuksen ajanvarauksessa on käytössä Soneran VCC-puhelinvaihdepalvelu, johon vastaa puhelinajoilla kolme sairaanhoitajaa. Ajanvarausnumero mahdollistaa mm. takaisinsoiton, jolloin asiakas voi jättää palveluun soittopyynnön. Soittopyynnön voi jättää painamalla numeroa 1 ja kuuntelemalla ohjeistuksen loppuun asti. Tällöin järjestelmä tallentaa soittajan numeron eikä tarvitse jäädä jonottamaan puhelinvaihteeseen, vaan sairaanhoitaja soittaa asiakkaalle takaisin. Järjestelmä ohjaa puhelun seuraavalle vapautuvalle hoitajalle, joten soittaja ei jää ns. jonon viimeiseksi. Ajanvarauksessa on ruuhkaa etenkin maanantaiaamuisin, joten suositellaan, että esim. laboratoriokokeiden tuloksista tai reseptiasioissa soitetaan pääasiassa iltapäivän puhelinajalla.

Terveyskeskuksen ajanvarausnumero on 040 188 7400 ja puhelinajat 8.15 – 10 ja 13.00 – 14.00. Tästä numerosta hoidetaan ajanvaraukset lääkärille, sairaanhoitajalle, röntgeniin ja laboratorioon, uusitaan reseptejä sekä annetaan laboratoriokoetuloksia. Laboratorioon ja röntgeniin voi varata ajan myös netissä, osoitteessa www.inari.fi --> Sähköiset palvelut -->Terveyskeskuksen ajanvaraus (Linkki löytyy etusivun alalaidasta, malta rullata sivu alas asti.)

Avohoidon johtaja

Kommentointi