Omatoimiaika otetaan käyttöön Saamelaiskirjastossa

julkaistu: ti 13.02.2018 klo 13:07

Inarin kunnankirjasto avaa Saamelaiskirjastossa ovet asiakkaiden omatoimiseen kirjastonkäyttöön 12.2.2018 alkaen. Omatoimiakana 15 vuotta täyttänyt asiakas pääsee kirjastotilaan kirjastokortilla ja verkkokirjaston salasanalla silloinkin, kun henkilökuntaa ei ole paikalla tai on muissa tehtävissä. Omatoimiajalla asiakas voi lukea lehtiä, lainata, palauttaa ja noutaa varaamaansa aineistoa sekä käyttää kirjaston tietokoneita.

Omatoimiakana turvallisuutta ja kirjaston omaisuutta valvotaan tallentavalla valvontakameralla. Häiriötilanteita varten kirjastossa on esillä puhelinnumerot joihin otetaan yhteyttä. Omatoimiajan käyttäjä on vastuussa niistä henkilöistä, jotka hän päästää omalla kirjautumisellaan kirjaston sisälle.

Omatoimikirjastoissa lähtökohtaisesti luotetaan asiakkaisiin. Uskomme asiakkaiden kantavan yhdessä vastuuta silloin, kun henkilökuntaa ei ole paikalle. Toivomme, että käyttäjät huomauttavat asiasta, mikäli huomaavat jonkun kirjastossa käyttäytyvän huonosti. Kirjastohenkilökunta opastaa omatoimilaitteiden käytössä ja antaa mielellään lisätietoa aiheesta.

Seuraamme aktiivisesti kirjaston käyttöä ja mikäli ongelmia esiintyy, aukioloaikoihin voidaan tehdä muutoksia.

Saamelaiskirjaston aukioloajat

Omatoimiaika ma-to 8.00-12.00 ja 17.00-21.00 (asiakaspalvelu 12.00-17.00)

pe 8.00-10.00 ja 16.00-21.00 (asiakaspalvelu 12.00-16.00)

la-su 8.00-17.00 (ei asiakaspalvelua)