Kiinan suurlähettiläs vieraili Inarissa 19.-20.11.

julkaistu: ti 21.11.2017 klo 15:35

Kiinan suurlähettiläs Chen Li vieraili Inarissa puolisonsa Qin San ja lehdistöattasea Zeng Haoyaon kanssa. Inarin kunnasta vieraat tapasivat valtuuston puheenjohtajan Anu Avaskarin, kunnanhallituksen puheenjohtajan Jari Huotarin, kunnanjohtaja Toni K. Laineen, hallintojohtaja Pentti Tarvaisen ja kv. koordinaattorin Eila Rimpiläisen.

Vieraat tutustuivat Inari-Saariselkä -alueen matkailuun ja kylmätestaustoimintaan. He kävivät mm. joulukuussa avattavassa Star Arctic -hotellissa Kaunispäällä, Lapin Luontolomat Oy:ssä ja Test Worldissä. Uuden Star Arctic Hotellin markkinointijohtaja Bruce Xu esitteli piakkoin valmistuvaa päärakennusta suurlähettiläälle, ja kertoi joulukuussa yli 70% asiakkaista tulevan Euroopan maista, mm. Iso-Britanniasta. Lapin Luontolomat Oy:n miehensä Teuvo Katajamaan kanssa omistava ja johtava Tuula Katajamaa kertoi yrityksen täyttävän 35 vuotta joulukuun alussa. He keskittyvät toiminnassaan luontoon liittyviin aktiviteetteihin.

Test Worldin toimitusjohtaja Janne Seurujärvi ja operatiivinen johtaja Susan Vuoriaro esittelivät suurlähettilään seurueelle yrityksen laajennus- ja rakennusinvestointeja, palveluja ja omistuspohjaa. Vieraat pääsivät tutustumaan Indoor 2 -halliin. Suurlähettiläs Chen oli erittäin kiinnostunut testaustoiminnasta.

Tapaaminen suurlähettilään ja Inarin kunnan edustajien välillä oli lämminhenkinen. Sovittiin, että Inari ryhtyy aktivoimaan ystävyyskuntasuhdettaan Handanin kaupunkiin Hebein maakunnassa suurlähetystön avulla.

Rouva Qin Sa, suurlähettiläs Chen Li, valtuuston puheenjohtaja Anu Avaskari ja kunnanjohtaja Toni K. Laine Northern Lights Villagen ravintolassa Saariselällä.

Lehdistöattasea Zeng Haoyao, suurlähettiläs Chen Li ja rouva Qin Sa Test Worldin Indoor 2 -hallissa. Kuva Janne Seurujärvi

Joulukuun alkupuolella valmistuvan Star Arctic Hotel -päärakennuksen terassilla kunnanjohtaja Toni K. Laine, Star Arctic Hotellin markkinointijohtaja Bruce Xu, suurlähettiläs Chen, rouva Qin Sa ja kunnanhallituksen puheenjohtaja Jari Huotari