Kalottikeskus-kiinteistö myynnissä

julkaistu: ti 16.05.2017 klo 13:48

Kalotin oppimiskeskus-säätiön omistuksessa oleva Kalottikeskus-kiinteistö eli paikallisten paremmin tuntema entinen Ivalon emäntäkoulu on myynnissä tarjouskauppana ja siitä on julkaistu myyntitiedot. Kohdetta myy  Ivalon Kiinteistömaailma säätiön hallituksen toimeksiannosta.

Myyntitekstissä sanotaan: "Tällä kulttuurihistoriallisesti arvokkaalla rakennuksella on pitkä menneisyys Ivalon nuorten naisten kouluttamisesta emänniksi. Nykyisin rakennus toimii yhä edelleen kouluna ja toiminta jatkuu kesään 2018 saakka jonka jälkeen tilat vapautuvat uuden omistajan käyttöön. Päärakennuksessa on kellarikerroksen lisäksi kolme kerrosta, joissa erikokoisia luokka- ja toimistotiloja sekä ullakkokerros. Itäsiivessä on 8 pääosin remontoitua vuokra-asuntoa sekä päädyssä toimiva päiväkoti. Länsisiiven asunto-osa on tyhjillään ja on todettu olevan laajan korjauksen tarpeessa. Länsisiiven tilaan on valmiina suunnitelmat asunnoille. Rakennus sijaitsee Inarin Kunnan omistamalla vuokratontilla ja uusi omistaja voi halutessaan neuvotella tontin ostamisesta. Rakennukseen on tehty kuntoarvio ja sisäilmatutkimukset sekä peruskorjausarvio. Kaavassa tontti on Liikerakennusten korttelialue. Ota yhteyttä kun haluat lisätietoja: Tutta 040 5071718 ja Aki 0400 967297. Esittely toivotaan tapahtuvan virka-ajan jälkeen."

- Kalottikeskuksessa päävuokralaisena on syksyyn 2018 saakka Saamelaisalueen koulutuskeskus ja Itäsiivessä kahdeksan toistaiseksi voimassa olevaa  vuokralaista, lähinnä yksityisiä asukkaita ja kunnan päiväkodin yksi ryhmä, kertoo tämän hetkisistä vuokralaisista säätiön asiamies Marja Männistö. Kalottikeskus päätettiin laittaa myyntiin, koska Saamelaisalueen koulutuskeskus päätti rakentaa uuden koulusiiven Inarin pääkoulun yhteyteen ja tulee sanomaan irti Ivalon toimipisteensä.

Lue lisää myyntikohteesta (Kiinteistömaailman kotisivut)

Lisätietoa Kalotin Itäsiiven vuokra-asunnoista

Kommentointi