Inarin kunnan edustajat vierailivat Lakselvissä

julkaistu: ke 18.10.2017 klo 13:31

Valtuuston puheenjohtaja Anu Avaskari, kunnanhallituksen puheenjohtaja Jari Huotari, kunnanjohtaja Toni K. Laine ja kv.koordinaattori Eila Rimpiläinen vierailivat Lakselvissä 16.-17.10. Porsangerin kunnanjohtaja Aina Borch ja hallintojohtaja Bente Larssen esittelivät Lakselvin matkailutarjontaa, ja keskustelua käytiin yhteistyön kehittämisestä kuntien välillä matkailussa ja muissa asioissa.

Lakselv on kiinnostava kohde, missä on muun muassa neljä merkittävää lohijokea, kaunis vuono, kansallispuisto, runsas linnusto ja kansainvälinen lentokenttä. Ensi kesänä uuteen satamaan alkaa tulla risteilyaluksia. Inarin matkailuyrityksille kohde voi olla hyvin kiinnostava. Kunnat päättivät edistää matkailuyrittäjien välisiä kontakteja ja yhteistyötä. Seuraava tapaaminen on Inarissa 2.11. järjestettävässä kansainvälisessä matkailuseminaarissa, jonka päätteeksi yrittäjille on oma verkostoitumistapahtumansa. Aina Borch puhuu seminaarissa yhteyksistä arktisen alueen ja muun maailman välillä.