Hengitysliiton ilta maanantaina 31.10: Tule keskustelemaan koulujen sisäilma-asioista

julkaistu: su 23.10.2016 klo 13:25

Tervetuloa keskustelemaan koulujen sisäilmasta maanantaina 31.10. kello 17.30–19.00.

Paikka:
Ivalon pääkirjasto, joka on yhteinen osallistumispaikka Ivalossa TAI voit osallistua omalta koneeltasi

Verkkotyöpajan sisältö on asiantuntijavetoinen. Hengitysliiton sisäilma-asiantuntija Kirsi Säkkinen ja korjausneuvoja Heikki Rautio alustavat yhteistä iltaa, vastaavat osallistujien ennalta lähettämiin kysymyksiin ja osallistuvat keskusteluun sisäilmateemasta.

Ilmoittaudu mukaan sähköpostitse osoitteeseen paivi.suuniittu@hengitysliitto.fi

Voit esittää ennalta kysymyksiä illan asiantuntijoille. Jos haluat osallistua omalta koneeltasi, kerro se niin saat paluupostissa kokouslinkin osallistumista varten. Laitevaatimus verkkopajaan osallistumiselle on vähintään läppäri, tabletti tai älypuhelin, jossa on mikrofoni ja äänilaite. Erityisiä ohjelmia ei tarvita.

Voit tutustua aiheeseen ennalta:

Tietopaketti koulujen kautta koteihin sisäilma-asioista ja oireilusta, asiantuntijana lastenlääkäri Tiina Tuomela. http://www.hengitysliitto.fi/fi/blogi/lasten-sisailmaoireilu

Hengitysliiton korjausneuvoja Heikki Raution luento Parempaa sisäilmaa http://www.hengitysliitto.fi/fi/blogi/parempaa-sisailmaa

Hengitysliiton kotisivu: http://www.hengitysliitto.fi/fi/sisailma

Hengitysliiton youtube- kanava: https://www.youtube.com/user/Hengitysliitto

Taustaa:
Reisjärven hengitysyhdistyksen hallinnoima ja yhdessä Vanhempainliiton ja Hengitysliiton pohjoisen aluetoiminnan kanssa toteuttama hanke kehittää ratkaisukeskeistä tapaa ottaa puheeksi ja käsitellä koulujen sisäilmaongelmia. Hanketta toteuttavat järjestösuunnittelija Katja Repo Vanhempainliitosta ja aluesuunnittelija Päivi Suuniittu Hengitysliitosta sekä työnohjaaja-fasilitaattori-kokemusasiantuntija Outi Leveäoja Reisjärveltä. Hankkeen toteutusalueena on Pohjois-Suomi. Keskiössä ovat koulujen sisäilma-asioihin liittyvät tekijät laaja-alaisesti.

Osana koulujen sisäilmakeskustelun laadun kehittämistä järjestimme syyskuun alussa Ivalossa sisäilmapajan, johon osallistui 30 henkeä. Paikalla oli vanhempia, opettajia, kouluterveydenhoitajia, sisäilmatyöryhmän jäseniä, kunnanhallituksen edustus, työsuojelupäällikkö, teknisen toimen väkeä, muun muassa. Ilta oli hieno ja keskustelu rakentavaa. Lokakuun alussa hanke järjesti ivalolaisille verkkopajan, jossa ideoitiin jatkoa. Lopputulema oli, että tarvitaan asiantuntijapaja, jossa korjausasioita ymmärtävät ammattilaiset vastaavat kysymyksiin. Pajaan kutsutaan koululaisten vanhempia sekä kunnan ammattilaisia.

Mahdollisiin kysymyksiisi pajan suhteen vastaa Outi Leveäoja, puhelin 040 962 2382.

Kommentointi

Otsikko: